Virksomheder er meget tilfredse med Jobcenter Mors

De lokale virksomheder viser stor tilfredshed med samarbejdet og har masser af ros til personalet på Jobcenter Mors. Resultaterne fra en ny måling foretaget af KL vækker stolthed i Morsø Kommune.

I maj fik Jobcenter Mors og medarbejderne ros for at rykke fra 45. pladsen til en flot 5. plads på Landsorganisationen i Danmark (LO) jobcenterindex, som måler og sammenligner jobcentrenes indsats i hele landet.
Nu er der mere ros. Denne gang fra de lokale virksomheder og fra Kommunernes Landsforening (KL).

Imponerende tilfredshed

Morsø Kommune deltager i et projekt, hvor 13 kommuner hjælper KL med at udvikle et værktøj til at måle virksomhedernes tilfredshed med landets jobcentrer. I den forbindelse har KL blandt andet bedt 203 lokale virksomheder om at vurdere samarbejdet med Jobcenter Mors i en såkaldt tilfredshedsmåling. Disse virksomheder er valgt, fordi de havde samarbejdet med Jobcenter Mors i enten marts, april eller maj i år. 48 procent af virksomhederne har svaret på spørgsmålene i målingen (landsgennemsnittet blandt de 13 deltagene kommuner var på 30 procent.) Svarene i målingen vækker stolthed hos Ellen Philipsen Dahl, formand for Beskæftigelses- og Erhvervsudvalget i Morsø Kommune.

- Jeg er så stolt af medarbejderne på Jobcenter Mors. Det må understreges, at det ikke er os selv, der har været ude at spørge virksomhederne, det er KL. Målingen viser helt konkret, at de lokale virksomheder er rigtig godt tilfredse med samarbejdet. Den viser en tilfredshed på over 90 procent, og over halvdelen af disse virksomheder er meget tilfredse. Det er imponerende godt. Der er også så mange pæne ord fra virksomhederne om samarbejdet og indsatsen fra medarbejderne. Det kan vi alle være rigtig godt tilfredse med, fortæller Ellen Philipsen Dahl.

 

Dygtige medarbejdere

I rapporten omkring målingen bruger KL ordene ’unik’ og ’eksemplarisk’ om Jobcenter Mors. Virksomhederne sparer heller ikke på de pæne ord.

- Jobcenter Mors er en seriøs samarbejdspartner med dygtige medarbejdere, der overholder aftaler, lyder det fra butikschef Bjarne Smedegaard fra Løvbjerg Supermarked.

Supermarkedet er blandt de mange virksomheder, som svarer, at de er meget tilfredse med samarbejdet. Det samme er virksomheden Umove Vest A/S, som roser den jobkonsulent, virksomheden har samarbejdet med, for at være dygtig og forstående, og for at løse opgaven til alles tilfredshed.

Ellen Philipsen Dahl mener, at tilfredshedsmålingen viser, hvor vigtigt det er, at Jobcenter Mors hele tiden forsøger at finde det bedste udgangspunkt for både borgere og virksomheder.

- Målingen viser, at vores medarbejdere hos Jobcenter Mors er professionelle og lydhører, og at indsatsen bliver værdsat hos virksomhederne. Det må betyde, vi har skabt nogle gode relationer, og dem skal vi så prøve at udvikle endnu mere. Jo mere tillid virksomhederne får til os, jo mere kan vihjælpe dem med at rekruttere. Så tør de godt at ringe igen og bede os om at hjælpe med at finde en ny medarbejder, siger Ellen Philipsen Dahl.